השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

זכויות יוצרים בעידן הדיגיטלי

עו"ד אריאל דובינסקי מציע דגשים לניהול והקמה של אתר אינטרנט וכמה תשובות לשאלות שעולות בקשר לשימוש היום יומי בכלים הפתוחים לכל במרחב הוירטואלי.

`העידן הדיגיטלי` מעלה בפני האדם המודרני הצורך ומספק מידע/תוכן וכן בפני עורך הדין והגולש, שאלות הנובעות מהאופציות הטכנולוגיות שלא היו עד לא מזמן.שאלות רבות עולות בקשר לשימוש היום יומי בכלים הפתוחים לכל במרחב הוירטואלי.

אתמול (13/7/10), למשל, הוגשה תביעה על סך 100,000 שקל, ע"י עו"ד אריאל דובינסקי בשם "פרחי רוטשילד", כנגד חברתKolzer"" על הפרה בוטה של קניין רוחני, בשל העתקת תמונה מקטלוג ושימוש מסחרי בה.

עו"ד אריאל דובינסקי ממשרד דובינסקי, שמתמחה בקניין רוחני, מציע דגשים לניהול והקמה של אתר אינטרנט:

שם מתחם (דומיין) – יש לוודא ששם המתחם אינו מפר סימן מסחר רשום.

להקפיד על לשון הרע או פגיעה בפרטיות – בתוכן מערכתי ובתכני המשתמשים אם האתר מאפשר הזנת תוכן על-ידי גולשים.

זכויות יוצרים – להיזהר מהפרה בתוכן מערכתי ובתכני המשתמשים אם האתר מאפשר הזנת תוכן על-ידי גולשים. זכויות יוצרים קיימות בכל היצירות המוגנות לפי חוק ונמצאות ברחבי האינטרנט (סרטונים, תמונות, יצירות מוזיקליות, יצירות ספרותיות "רגילות" אך גם מיוחדות לאינטרנט דוגמת בלוגים, עיצובי אתרים, סמלילים ועוד). אם בוחרים לעשות שימוש ביצירה מוגנת יש לבקש רשות מבעל הזכות או לעשות שימוש הוגן לפי חוק.כנ"ל לגבי שימוש בסימני מסחר בתוכן מערכתי או בשמות דומיינים.

הצד האחר של המטבע בתחום הקניין הרוחני – לאכוף את זכויות היוצרים ביצירות הכלולות בתוכן המערכתי וכן לרשום ולאכוף סימני המסחר המופיעים באתר: התקנת אמצעי פיקוח מתאימים באתרים שאינם מיועדים לקטינים, מדיניות פרטיות ואבטחת מיד, דיוור שיווקי בהתאם לחוק דואר זבל, סחר אלקטרוני: חוזים אחידים, חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים, הצגת תנאי שימוש ויידוע המשתמשים לגביהם

שתפו מאמר זה:

האחרונים מהתקשורת

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה