השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שתפו מאמר זה:

ישראל מצטרפת לפרוטוקול מדריד

רישום סימן מסחר בחו"ל מישראל

במהלך שנת 2010 צפויה ישראל להכריז רשמית על הצטרפותה לפרוטוקול מדריד שבו חברות כיום 84 מדינות, לרבות ארה"ב, האיחוד האירופאי, בריטניה, סין, יפן,  אוסטרליה ורוסיה.

פרוטוקול זה מנוהל על-ידי הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO) ומציע הליך מרוכז לרישום סימני מסחר באותן מדינות. ההצטרפות לפרוטוקול תאפשר רישום בינ"ל של סימני מסחר בהליך יחיד ובכך היא צפויה להקל מאוד על עסקים ישראליים המבקשים להגן על סימני המסחר שלהם במדינות אחרות. כיום, ההגנה על סימן מסחרי בישראל הינה טריטוריאלית: עסקים מישראל המבקשים להגן על סימני המסחר שלהם במדינות אחרות צריכים לדאוג לרישומם בכל תחום שיפוט בנפרד. אל עלויות הליכי הרישום הנפרדים והצורך להסתייע באנשי מקצוע מקומיים בכל מדינה, נוספות גם עלויות הנובעות מאחזקת ואכיפת סימני המסחר במדינות השונות.

ההצטרפות לפרוטוקול תאפשר הליך חסכוני ויעיל יותר. עסק בישראל יוכל להגיש בקשה אחת בלבד לרישום בינ"ל של סימן המסחר, על בסיס סימן מסחר רשום, או בקשת סימן מסחר שהוגשו בישראל. בבקשה ניתן יהיה לציין את אותן מדינות החברות באמנה שבהן נדרשת ההגנה על סימן המסחר. כך, בקשה אחת עשויה להעניק הגנה לסימני מסחר בעשרות מדינות. אל האגרה הבסיסית תצטרפנה אגרות נוספות בהתאם למספר המדינות המבוקש וכן בהתאם למספר סוגי הטובין שלגביהם מוגשת הבקשה לרישום סימן המסחר.

אחזקת סימן המסחר, ובכלל זאת תשלום אגרות, שינוי פרטי הרישום והרחבת ההגנה למדינות נוספות, תתבצע גם היא במרוכז במסגרת אותו ההליך. עם זאת, ביטול הבקשה המקומית או הסימן או צמצום היקף ההגנה המופיעים בבקשה שהוגשה בישראל ישפיעו על הרישום במדינות שבהן נרשם הסימן בהתאם לפרוטוקול ויביאו לביטולו או לצמצומו. תלות זו בין הבקשה המקומית לבקשה לפי הפרוטוקול תתקיים רק במהלך חמש השנים הראשונות לרישום. לאחר מכן להגנה המקומית על סימן המסחר לא תהיה השפעה על ההגנה הבינ"ל שהושגה באמצעות הפרוטוקול.

במהלך השנים האחרונות בוצעו בפקודת סימני המסחר מספר שינויים שסללו את הדרך להצטרפותה של ישראל לפרוטוקול, אך ההכרזה הרשמית התעכבה. מקורות שונים במשרד המשפטים ובארגון העולמי לקניין רוחני מסרו לאחרונה כי ישראל צפויה להכריז על ההצטרפות במהלך השנה הקרובה. יש לציין כי בהתאם לחוק הנוכחי הגשת בקשות על סמך פרוטוקול מדריד תתאפשר שלושה חודשים לאחר ההכרזה הרשמית והפרסום ברשומות.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה