ראשי >> דיני אינטרנט >> לשון הרע באינטרנט
סימני מסחר הם מילה, איור או סמל שמסייעים לנו לזהות את מקורו של המוצר או מקורו של השירות. במילים אחרות: מדובר במילים וסמלים שמסייעים לנו לזהות במהירות ובקלות שסחורה מסוימת יוצרה על ידי יצרן מסוים. דוגמה טובה לכך היא מכוניות או נעלי ספורט – די לנו לזהות מהו הסמל המוטבע על הנעל או על הרכב כדי לדעת מיהו היצרן.
ההגדרה המשפטית של סימני מסחר היא רחבה: "אותיות, ספרות, מילים, דמויות או אותות אחרים או צירופם של אלה, בשני ממדים או בשלושה; המשמש, או מיועד לשמש, לאדם לעניין הטובין שהוא מייצר או סוחר בהם". בפועל, מרבית סימני המסחר שאליהם אנו נחשפים ביום יום הם לוגואים, סמלים מסחריים ושמות מוכרים של עסקים (מותגים).
כדי להגן על שם העסק, הלוגו ושמות המוצרים שלו, במרבית המקרים יש צורך לרשום את סימן המסחר אצל רשם סימני המסחר במשרד המשפטים. הרישום מעניק לבעלים זכות לשימוש בלעדי בסימן ומונע מאחרים שימוש בסימן הרשום או בסימנים הדומים לו עד כדי הטעיה. מצב זה מאפשר לבעלים להשקיע בבניית המוניטין של העסק, המוצר או השירות ולהתבדל ממתחרים ללא חשש.
במקרה בו צד שלישי משתמש ללא רשות בסימן המסחר הרשום, ניתן לבקש צו מניעה זמני, ולאחר מכן קבוע, להפסקת ההפרה. בנוסף אפשר לתבוע השמדה של מוצרים מפרים ופיצוי כספי.