השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שינוי קל במאמר לא מהווה הפרת זכויות יוצרים

את התופעה של "טרול מאמרים" – חברות שמנסות להתעשר על-ידי פרסום מאמרים לשימוש חופשי ברשת והגשת תביעות על הפרת זכויות יוצרים לאחר מכן בתואנות שווא – השופט מיכאל תמיר מבית משפט השלום בתל אביב החליט לגדוע באיבה, בספק דין שניתן ב-20 במרס.

בית המשפט דחה תביעת זכויות יוצרים של אתיקה השקעות נגד מפעיל אתר 4senior על העתקה לכאורה של שבעה מאמרים. בשלוש השנים האחרונות הוגשו עשרות תביעות על-ידי חברת אתיקה השקעות ואופיר ורדי. רובן נסגרו בפשרה. הפעם החליט הנתבע להשיב מלחמה שערה וניצח.

על-פי האמור בפסק הדין התובעים מעידים על עצמם כי "כחלק מאסטרטגיה שיווקית, אשר תורמת לקידום אתרי האינטרנט השונים שבבעלות התובעים, מפרסמים התובעים מעת לעת יצירות ספרותיות באתרי מאמרים לשימוש חופשי תוך שמירת זכויותיהם ביצירות ספרותיות אלה ובהתאם לתנאי השימוש באתרים אלה".

במילים אחרות, התובעים העלו עשרות מאמרים לאתרי מאמרים חינמיים, אשר מאפשרים לגולשים להעתיק אותם בתמורה לשמירת תנאי הקרדיט והעתקת המאמר במלואו.

התובעים טענו כי הנתבע הפר זכויות יוצרים, כאשר העתיק שבעה מאמרים מבלי לתת קרדיט מלא לתובעים ומבלי לציין את הקישורים לאתרי האינטרנט של התובעים.

מנגד טען הנתבע, אשר יוצג על-ידי עורכי הדין אריאל דובינסקי ואסף לוטן ממשרד אריאל דובינסקי, כי לא הופרו זכויות יוצרים של התובעים, שכן ניתן קרדיט מלא ושלם. בנוסף טען הנתבע שהתובעים הם תובעים סדרתיים אשר פועלים בבריונות ללא כל בסיס משפטי.

בית המשפט קיבל את טענות הנתבע וקבע כי "בית משפט זה אינו מקבל את הטענה לפיה העדר ציון כתובת אינטרנטי של אתר בגדר הפרת זכות מוסרית". בנוסף בית המשפט קובע כי "ברור הוא כי לא מדובר `בהפרה חמורה` או הפרה שיש לזכותה בפיצויים כלשהם".

בית המשפט גם מתח ביקורת על התובע: "לבסוף נעשה ניסיון לשיתוף פעולה בין הצדדים, אשר לא צלח ואין כל מקום לקבוע קביעה אשר שוללת תום ליבו של הנתבע כאשר ניתן לקבוע קביעה אחרת בכל הנוגע לתום ליבו של התובע 2 אשר מצד אחד מנסה לקדם שיתוף פעולה ומודע לאופן שבו הוצגו המאמרים המועתקים ומנגד דורש פיצוי מיידי ימים ספורים לאחר מכן ואף כותב במכתב התראה כי באם לא יקבלו 50,000 שקל אז תוגש תביעה כנגד הנתבע, וכל זאת כאשר עלה מן החקירה כי היו תביעות דומות אשר הוגשו על-ידי התובעים כנגד צדדים אחרים".

את התובע ייצג עורך הר נבו ממשרד נאור אפשטיין ושות`. את הנתבע ייצגו עורכי הדין אריאל דובינסקי ואסף לוטן ממשרד אריאל דובינסקי

תאריך: 27/03/2013 NEW1

 

סיקור של פסק דין בתביעה שבה ייצג משרד אריאל דובינסקי, עו"ד נתבע על הפרה לכאורה של שבעה מאמרים.

בית המשפט מתייחס לתופעת "טרול המאמרים" וקובע כי שינוי קל במאמרים שהועתקו מהאתרים "רידר" ו"ארטיקלס" – לא מהווה הפרת זכויות יוצרים ולא יזכה בפיצוי

שתפו מאמר זה:

האחרונים מהתקשורת

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה