השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שתפו מאמר זה:

יישוב מחלוקות בשמות מתחם בינ"ל דומיינים כלליים ו-UDRP

מה הם כללי ה-UDRP?

עסקים רבים המבקשים לפנות ללקוחות בינלאומיים רוכשים שמות מתחם עם סיומת כללית (com, net, biz, info, org וכו`) להבדיל מסיומת לאומית (כמו il. בישראל או uk. בבריטניה).

בעוד שאיגוד האינטרנט הישראלי הוא שאחראי על הקצאה של שמות מתחם עם סיומת ישראלית, הרי ש-ICANN (ר"ת Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) הוא הגוף האחראי על הקצאת שמות המתחם הכלליים.

בדיוק כפי שבעלים של שם מתחם עם סיומת il. כפוף לכללי יישוב המחלוקות של איגוד האינטרנט הישראלי, כך כל מי שרוכש שם מתחם כללי מכפיף עצמו לכללי מדיניות יישוב המחלוקות של ICANN, ה-UDRP (ר"ת Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy), ועשוי למצוא את עצמו מעורב בהליך המנוהל לפי כללים אלה. כללים אלה יוצרים מסלול אלטרנטיבי לבתי המשפט, ליישוב יעיל של מחלוקות הנוגעות לשמות מתחם. לאור הזיקה ההדוקה שבין סימני מסחר לבין שמות מתחם, גובשו כללים אלה בשיתוף עם הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO).

מכאן כי מי שסבור ששם מתחם כללי רשום מפר סימן מסחר שבבעלותו, מטעה לקוחות או פוגע במוניטין של בעל הסימן, עשוי להתלונן בפני אחד מגופי יישוב הסכסוכים המוכרים על-ידי ICANN או לפנות לבית המשפט בעל הסמכות לדון בתביעה (ניתן לפעול בשני המסלולים במקביל, אם כי הדבר עשוי לפגוע ביעילות ההליך לפי ה-UDRP).

הליך יישוב המחלוקות במסגרת ה-UDRP

המתלונן יפנה, כאמור, לאחד מגופי יישוב המחלוקות המוכרים. עליו להוכיח עילה שמורכבת משלושה יסודות: (א) שם המתחם שבו משתמש הנילון זהה או דומה-עד-כדי-להטעות לסימן מסחר שבו למתלונן יש זכויות (ב) לנילון אין זכויות או אינטרסים לגיטימיים בשימוש באותו שם מתחם (ג) רכישת שם המתחם והשימוש בו נעשו בחוסר תום-לב.

לאחר הגשת התלונה ותשלום האגרה פונה הגוף ליישוב מחלוקות שאליו הופנתה התלונה אל הנילון ומבקש ממנו להשיב על התלונה. אם זה לא משיב תוך 20 יום מקבלת התלונה על-ידו, הרי שההחלטה בתלונה מתקבלת על בסיס התלונה בלבד. באפשרות הצדדים להסכים על פאנל שידון בתביעה, אך בהיעדר הסכמה גוף יישוב המחלוקות מוסמך למנות פאנל מומחים או מומחה יחיד מטעמו. לאחר שהפאנל מקבל את החלטתו הוא מודיע עליה ל-ICANN, שבסמכותו למחוק שם מתחם או להעביר את הרישום בו למתלונן, במקרה שהתקיימו יסודות העילה.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה