השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

הפרת זכויות יוצרים

מהי הפרת זכויות יוצרים?

בעל זכויות היוצרים הוא היחיד שרשאי לנצל את הפוטנציאל הכלכלי הטמון ביצירה. באם גורם אחר עשה ביצירה שימוש בלתי מורשה, ולא עומדות לו ההגנות שנקבעו בחוק, יכול בעל היצירה לתבוע את הפסקת השימוש היצירה באופן מיידי, להשמיד עותקים מפירים של היצירה, ואף לתבוע פיצויים. בין השאר, יכול בעל היצירה לתבוע פיצויים ללא צורך הוכחת נזק. פיצוי זה מכונה בעגה המשפטית "פיצוי סטטוטורי". הרציונל שעומד מאחורי החוק הוא שבמקום להוכיח נזק ריאלי, המחוקק קובע תג מחיר גבוה יחסית אשר מעניק תמריץ ליוצרים והרתעה משמעותית למפירים.

מהו הפיצוי שמעניק חוק זכות יוצרים ללא הוכחת נזק?

נכון לשנת 2017, הפיצוי הסטטוטורי עומד על עד 100,000 ש"ח לכל הפרה. חשוב להדגיש שבפועל בתי המשפט קובעים את סכום הפיצוי הסטטוטורי בכל מקרה לגופו. בית המשפט מכריע מה יהיה הסכום, ושוקל שיקולים רבים בבואו לקבוע מה יהיה הסכום המתאים לפיצוי ללא הוכחת נזק בכל מקרה לגופו. בין השאר מתייחס בית המשפט להיקפה של ההפרה, למשכה ולנסיבות הכלליות של האירוע.

מהן ההגנות הכלולות בחוק בקשר להפרת זכויות יוצרים?

חוק זכות יוצרים מונה כמה הגנות, וביניהן שימוש הוגן, שימוש אגבי והעתקה זמנית. השאלה על אודות קיומן של הגנות אלה אינה פשוטה והיא מצריכה חוות דעת משפטית מסודרת בטרם הסתמכות עליהן.

זכויות יוצרים

הפרת זכויות יוצרים

רישום זכויות יוצרים

זכויות יוצרים באינטרנט

ניהול תיקי זכויות יוצרים בבתי משפט

זכויות מבצעים

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה