השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

"הקליפ של ביונסה וליידי גאגא מפר זכויות יוצרים"

פרשנות של עו"ד אריאל דובינסקי לצו מניעה שניתן בגרמניה נגד סוני בשל הפרת זכויות יוצרים בוידאו קליפ.

חברת טריומף הצליחה להוציא צו מניעה נגד שידור הקליפ video phone. הטענה: סוני מיוזיק הפרה זכויות יוצרים משום שביונסה לובשת בקליפ סט הלבשה תחתונה שהזכויות לו שייכות לטריומף

 

בית משפט מחוזי במינכן, גרמניה, הוציא צו מניעה זמני נגד חברת סוני על הפרת זכויות יוצרים בקליפ של ביונסה וליידי גאגא Video Phone. הצו הוצא לבקשת חברת ההלבשה התחתונה טריומף שטענה כי סט ההלבשה התחתונה בו מצולמת ביונסה מפר זכויות יוצרים הנמצאות בבעלותה, משום שמדובר בעותק של עיצוב שלה. משמעות הצו: הקרנה של הקליפ ובתוכו הסט המדובר אסורה.

העיצוב המקורי, לטענתה, הוא פרי עבודתו של סטודנט בולגרי שהשתתף בתחרות עיצוב שארגנה טריומף. כאשר הוצג הדגם הזוכה של הסטודנט בווג איטליה, הוא הסביר כי את ההשראה לעיצוב שאב מציוריו של הצייר פאבלו פיקאסו. גם לטענת סוני סט ההלבשה התחתונה המוצג בקליפ עוצב בהשראת עבודתו של פיקאסו, אבל לדבריה כל דמיון לעיצוב שבבעלות טריומף הוא מקרי בלבד. השופט לא התרשם מטענות סוני וקבע כי העיצוב של טריומף מתאפיין ברמת ייחודיות גבוהה ולכן זכאי להגנה נרחבת.

"תביעה זו הנה חלק מסדרת תביעות של בתי אופנה", מסביר עו"ד אריאל דובינסקי, המתמחה בדיני קניין רוחני. "למשל, בית האופנה לואי ויטון, שנקט בעבר בהליכים נגד חברת סוני בגין הפרת זכויות יוצרים, בין היתר, בקליפים של בריטני ספירס וד`ה בראט.

הוא מציין כי "שני הצדדים הגיעו לבסוף להסדר פשרה גלובלי במסגרתו התחייבה סוני להפסיק להפר את זכויותיה של לואי ויטון ולשלם לה פיצוי בסך 100 אלף אירו, וזאת בנוסף לפיצויים גבוהים יותר ששולמו עד לאותה פשרה במסגרת תיקים אחרים בין הצדדים.

"לואי ויטון הגיעה להסדרים דומים בשנים האחרונות לאחר שתבעה חברות תקליטים אחרות דוגמת וורנר מיוזיק ובאד בוי רקורדס בגין הפרת זכויות יוצרים בקליפים שהפיקו", אמר.

תאריך: 05.05.2010 מגזין YNET

שתפו מאמר זה:

האחרונים מהתקשורת

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה