השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

שתפו מאמר זה:

מדוע צריך תקנון לאתר אינטרנט?

רבים נוטים לשכוח כי חלק גדול מהסיכונים המשפטיים המתקיימים בחיי היום-יום של העסק, מתקיימים גם בעולם הוירטואלי. תנאי שימוש לאתר או תקנון לאתר מקטינים את החשיפה שלכם לסיכונים משפטיים כמו תביעות לשון הרע וגניבה של קניין רוחני.

תקנון לאתר הוא למעשה הסכם בין הגולשים באתר לבין האתר ומפעיליו

התקנון או תנאי השימוש לאתר מגדירים את מטרת האתר, את השירותים שהוא מציע, את מדיניות הפרטיות אותה הוא נוקט ועוד. התקנון מהווה את הבסיס הראשוני להגנה על הקניין הרוחני שנמצא באתר ולהגדרת אחריות האתר לתכנים המתפרסמים בו, בשם מפעילי האתר או בשם משתמשים רשומים או מזדמנים.

לכל אתר צורך בתקנון שונה

למשל, אתרים שמציעים מכירה של מוצרים או שירותים באמצעות האינטרנט זקוקים לתקנון שיגדיר את כל הקשור לביצוע העסקאות באתר. לעומתם, אתרים שכוללים פורומים או מאפשרים לגולשים להזין תוכן לאתר זקוקים לתקנון שיגן עליהם מפני תביעות לשון הרע וסיכונים משפטיים אחרים שצומחים מפעילות הגולשים באתר. עסקים מסוימים משתמשים באינטרנט לא רק ככלי לשיווק העסק או כחנות וירטואלית אלא מקיימים את כל פעילותם באינטרנט: מיזמים אינטרנטיים שכאלה דורשים תקנונים מקיפים יותר כיוון שפעילותם ברשת ככלל נרחבת יותר ולכן חשופה יותר לסיכונים משפטיים.

תקנון ותנאי שימוש לאתר

אנו במשרד עו"ד אריאל דובינסקי מתמחים בדיני אינטרנט ובדיני קניין רוחני, ויש לנו ניסיון רב בניסוח תקנונים ותנאי שימוש למגוון אתרים ושימושים: אתרי מכירות של עסקים חדשים וותיקים, מיזמים אינטרנטיים חדשניים, אתרים שיווקיים לעסקים ולחברות, אתרים פרטיים, אתרים של ספקי שירותים ותוכן ועוד.

מאמרים אחרונים

עקבו אחרינו בפייסבוק

בואו לקפה