השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

רישום זכויות יוצרים

מהו רישום זכויות יוצרים?

רישום זכויות יוצרים הוא הליך שבו מגישים את זכות היוצרים לרישום במשרד ממשלתי. רישום זה מהווה אישור רשמי של מוסד ממשלתי לכך שזכויות היוצרים ביצירה מוגנות. לשם המחשה, הדבר דומה לרישום זכות במקרקעין על ידי רישום בטאבו (מרשם המקרקעין).

האם יש צורך לרשום זכויות יוצרים בישראל?

בישראל, בניגוד למדינות אחרות, ההגנה הניתנת ליצירות מקוריות הינה אוטומטית ואין צורך בביצוע רישום במשרד המשפטים כדי להקנות את ההגנה המשפטית ליצירה. עם זאת, מומלץ להגיש יצירות להפקדה אצל עורך דין, כדי לקבע רשמית את תאריך הפקת היצירה ולהקל הליכים משפטיים אפשריים בעתיד.

כיצד ניתן להגן על יצירה בארה"ב?

בארה"ב, על מנת לקבל פיצויים ללא הוכחת נזק, יש להגיש בקשה לרישום זכויות יוצרים ב-U.S Copyright Office (משרד זכויות היוצרים האמריקאי). בעבר, משרד זה כונה ספריית הקונגרס. על פי הדין בארה"ב, במידה שבעל הזכויות אינו רושם את היצירה במשרד זכויות היוצרים האמריקאי, הוא אינו זכאי לפיצוי על פי הדין.

הגשת הבקשה במשרד זכויות היוצרים האמריקאי הינה פרוצדורה פשוטה יחסית שבאמצעותה אפשר לקבל הגנה משפטית רחבה. ניתן גם לערוך חיפוש אחר יצירות ספציפיות על מנת לבדוק אם הן רשומות ומוגנות בארה"ב.

אילו יצירות ניתן להפקיד במרשם זכויות היוצרים האמריקאי?

בין היצירות שניתן להפקיד במרשם זכויות היוצרים האמריקאי ניתן למנות ספרים, תמונות, ציורים, שרטוטים, קוד מקור של תוכנה ועוד. במסגרת המלצות שניתנות למפתחי אפליקציות ששוק המטרה שלהם הוא ארה"ב, מומלץ להגיש בקשה לרישום זכויות יוצרים על רכיבים מסוימים באפליקציות, לרבות קוד המקור של האפליקציה, צילומי מסך, כפתורים, שרטוטים וכו'.

זכויות יוצרים

הפרת זכויות יוצרים

רישום זכויות יוצרים

זכויות יוצרים באינטרנט

ניהול תיקי זכויות יוצרים בבתי משפט

זכויות מבצעים

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק
בואו לקפה