השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מהן זכויות יוצרים

מה הן זכויות יוצרים?

זכויות יוצרים הן חלק מענף רחב יותר שנקרא קניין רוחני, ומסדיר את הזכויות בנכסים לא מוחשיים כמו כתיבה, שירה, לחן, צילום, ציור ועוד. דיני זכויות היוצרים מוסדרים בישראל בחוק זכות יוצרים התשס"ח –2007 ובפסיקה הענפה בתחום זה בישראל ובעולם.

אילו יצירות מוגנות בזכויות יוצרים?

בחוק זכות יוצרים מנויות סוגי היצירות שמעניקות לבעליהן זכות יוצרים, ובכלל כך יצירה אומנותית (כמו ציור ופיסול), יצירה דרמטית (כמו מחזה, סרט קולנוע ומחול), יצירה ספרותית (כמו סיפור, הרצאה או קוד של תוכנת מחשב) וצילום.

מה הדרישות להכרה ביצירה כמוגנת על פי החוק?

דרישות הסף להכרה ביצירה כמוגנת הן מינימליות ודי ביצירתיות בסיסית כדי שיצירה תיחשב ל"מקורית" ותוכל להעניק לבעליה זכות יוצרים. למעשה, כמעט כל תמונה שצולמה, טקסט שנכתב, לחן שהולחן, איור שאויר, שורות קוד שנכתבו עבור תוכנה, ואפילו פוסט בפייסבוק או סרטון קצר ביוטיוב יכולים להעניק לבעליהם זכות יוצרים.

מהי תקופת ההגנה שמעניק החוק בישראל?

תקופת ההגנה על יצירות בישראל במסגרת חוק זכות יוצרים עומדת על 70 שנה לאחר מות מחבר היצירה.

מי נחשב לבעלים של זכות היוצרים?

כלל הבסיס הוא שיוצר היצירה הוא הבעלים הראשון שלה. אולם, לכלל זה יש חריגים, ובכלל כך יצירה מוזמנת, יצירה בידי עובד במהלך עבודתו ובעלות של המדינה. בכל מקרה, ניתן להתנות מראש תנאים הנוגעים לבעלות על היצירה וניתן גם להעבירה לאחר שנוצרה.

עם זאת, "הזכות המוסרית", כלומר הזכות לכך שהיצירה תיקרא על שמו של היוצר המקורי ושלא ייעשו בה שינויים, אינה ניתנת להעברה.

מה המשמעות של בעלות על זכויות יוצרים?

בעל הזכויות ביצירה, בדרך כלל היוצר עצמו, הוא היחיד שרשאי לנצל את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בה. המשמעות היא שבעל זכויות היוצרים רשאי למכור אותה, להשכיר אותה, לתת רישיון לשימוש בה, להציג אותה בפומבי וליצור על בסיסה יצירות נוספות.

זכויות יוצרים

הפרת זכויות יוצרים

רישום זכויות יוצרים

זכויות יוצרים באינטרנט

ניהול תיקי זכויות יוצרים בבתי משפט

זכויות מבצעים

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק
בואו לקפה