השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

תקנון אתר ותנאי שימוש

ניסוח תקנון אתר או ניסוח תנאי שימוש לאתר אינטרנט הם אבן יסוד משפטית לכל אתר או עסק. מטרת התקנון ותנאי השימוש להסדיר את היחסים המשפטיים בין בעלי האתר ומנהליו לבין הגולשים והמשתמשים בו.

מדוע צריך תקנון ותנאי שימוש לאתר אינטרנט?
חלק גדול מהסיכונים המשפטיים המתקיימים בחיי היום-יום של העסק או הארגון מתקיימים גם בעולם הווירטואלי וברשת האינטרנט. תנאי שימוש לאתר אינטרנט או תקנון לאתר אינטרנט מקטינים את החשיפה של מנהלי ובעלי האתר לסיכונים משפטיים ובתוכם תביעות לשון הרע, הפרת זכויות של קניין רוחני; תיאור כוזב; ובאתרי מסחר אלקטרוני או אתרים המפרסמים מוצרים של צדדים שלישיים – כל הנוגע לזכויות הצרכן. יודגש כי חברות האשראי דורשות כתנאי להפעלת אתר אינטרנט הכללתו של מסמך תנאי שימוש/תקנון וזאת כתנאי להפעלת הסליקה באתר.

מהו תקנון אתר?
תקנון לאתר אינטרנט הוא הסכם בין הגולשים באתר לבין האתר ומפעיליו. התקנון או תנאי השימוש לאתר מגדירים את מטרת האתר, את השירותים שהוא מציע, את מדיניות הפרטיות שאותה הוא נוקט, ועוד. התקנון מהווה את הבסיס הראשוני להגנה על הקניין הרוחני שנמצא באתר ולהגדרת אחריות האתר לתכנים המתפרסמים בו, בשם מפעילי האתר או בשם משתמשים רשומים או מזדמנים.

האם ניתן להשתמש בתקנון אחיד?
לכל אתר צורך בתקנון שונה. למשל, אתרים שמציעים מכירה של מוצרים או שירותים באמצעות האינטרנט זקוקים לתקנון שיגדיר את כל הקשור לביצוע העסקאות באתר. אתרי תוכן זקוקים להגדרות מפורטות של הקניין הרוחני באתר. אתרים שכוללים פורומים או מאפשרים לגולשים להזין תוכן לאתר זקוקים לתקנון שיגן עליהם מפני תביעות לשון הרע וסיכונים משפטיים אחרים שצומחים מפעילות הגולשים באתר. עסקים מסוימים משתמשים באינטרנט לא רק ככלי לשיווק העסק או כחנות וירטואלית אלא מקיימים את כל פעילותם באינטרנט: מיזמים אינטרנטיים שכאלה דורשים תקנונים מקיפים יותר כיוון שפעילותם ברשת ככלל נרחבת יותר ולכן חשופה יותר לסיכונים משפטיים.

למשרדנו ניסיון רב מאוד בניסוח תקנונים ותנאי שימוש לאתרי אינטרנט מסוגים שונים לרבות:

  • אתרי מסחר אלקטרוני
  • אתרי תוכן ומדיה
  • אתרי תדמית
  • אתרי פורומים
  • אתרים שיווקיים
  • אתרים של ספקי שירותים ותוכן
  • אפליקציות

תקנון אתר ותנאי שימוש

גניבת דומיין (שם מתחם)

לשון הרע באינטרנט

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק
בואו לקפה