השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

גניבת דומיין (שם מתחם)

הגנה על שם מתחם באינטרנט (דומיין) הוא תחום חדש שהמשפט המסורתי טרם העמיק בו. התופעה של "מחטף שמות מתחם" (cybersquatting), שבה גורמים שונים ממהרים לרשום על שמם דומיינים הזהים או דומים למותגים ועסקים קיימים, מוכרת כבר בעולם וגם בישראל.

במקרים מסוימים ניתן להגן על שם מתחם על ידי שימוש בדיני סימני מסחר. לעיתים ניתן להשתמש בדיני זכויות יוצרים, עוולות מסחריות או עשיית עושר ולא במשפט. בכל מקרה, הגנה על שמות מתחם מצריכה יצירתיות, היכרות עם מעטפת דיני הקניין הרוחני ודיני אינטרנט וניסיון.

בנוסף, סכסוכים משפטיים על אודות שמות המתחם ניתן גם לנהל בפני איגודי אינטרנט שונים, לרבות איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC). להליכים אלה פרוצדורות שונות מהליכים בפני בית משפט, ויש להכיר אותם היטב כדי להשיג תוצאות. אחד היתרונות של ניהול הליך ב-ISOC הוא שמדובר בהליך פשוט יחסית, עלות האגרה נמוכה בו וקבלת התוצאות מהירה יחסית. החיסרון הוא שלא ניתן לקבל הוצאות משפט גם במקרה של זכייה בתיק.

למשרדנו ניסיון רב בהגנה על שמות מתחם ובייצוג בהליכים הנוגעים לרישום שמות מתחם.

בין השאר ייצגנו את עמותת "קאנה" בתיק קאנה נגד קאנה, כנגד תאגיד הולנדי שהגיש בקשה להעברת הדומיין. בעקבות ההליך שניהלנו, הצלחנו לדחות את העתירה להעברת הדומיין.

תקנון אתר ותנאי שימוש

גניבת דומיין (שם מתחם)

לשון הרע באינטרנט

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט

מאמרים אחרונים
עקבו אחרינו בפייסבוק
בואו לקפה